A legenda szerint Ridley Scott és Dan O’Bannon egy háromszavas összefoglalóval szerezték meg a filmjükhöz szükséges gyártási költségeket. Amikor időpontot kaptak a leendő producerhez, csak annyit mondtak:
„Ez a film olyan lesz, mint a CÁPA, csak AZ ŰRBEN.”
CÁPA AZ ŰRBEN – Miért van az, hogy ennek a három szónak a hatására egyből csilingelni kezdett a kassza? A producer tudta, hogy olyan történetet rejtenek magukban, ami tízszeresen meg fog térülni a mozipénztárakban.
És a valóság, mint oly sokszor korábban, Hollywoodot igazolta. Az Alien (vagy ahogy a híres magyar filmcímferdítő szakma elnevezte: A nyolcadik utas: a Halál) 184,7 millió dolláros bevételt hozott a stúdiónak. És ez csak az első film jegyeladási bevétele volt. Mára egy egész franchise épül a háromszavas bemutatóra, és az akciófigurák, videójátékok, filmfolytatások értéke majdnem eléri a másfél milliárd dollárt.
Az álomgyár az Egyesült Államok nyugati partján létezése óta arra épít, hogy az emberek imádják a sztorikat. Egy különleges történet még akkor is ráveszi az embereket, hogy moziba menjenek, ha egyszerűen csak újra van csomagolva.
Gondolj csak bele:
Oroszlánkirály – Hamlet a szavannán
Avatar – Pocahontas a Pandórán
Neked sem kell valami világmegváltó ötlettel előállni egy beszédben, ha jól tudsz becsomagolni egy létezőt!