web analytics

Válassza az Oldal lehetőséget

Hogyan oldjuk a hétköznapi stresszhelyzeteket?

Hogyan oldjuk a hétköznapi stresszhelyzeteket?

Számos stresszoldó technika létezik, amiket a nap nyugodtabb időszakában végezhetünk, ilyen például a meditáció is. De hogyan segíthetünk magunkon és környezetünkön a stresszhelyzet kellős közepén?

Reggeli készülődés

Hiába én ébredtem fel először, mégis én készülök el a legkésőbb. Persze hogy a lányom nem talál egy rongyot sem. Persze hogy a fiam kiönti a gyümölcslevet, ami szomorúan csepeg le az asztalterítőről a ruhájára, onnan a székre, majd a padlón gyűlik össze kedves kis tavacskává, amit a macska épp a mancsával vizsgálgat. Mindeközben felkel a férjem, és vidáman jó reggelt kíván. Nem is érti a megsemmisítő pillantásom és a gyerekek kétségbeesett tekintetét, de nem kérdez, tudja már, hogy ez a vihar előtti csend.

horror sütik, stresszhelyzet

Mit tehetünk, hogy ne durranjon el az agyunk, és ne a reggeli kiabálás bűntudatával kezdődjön a nap?

Kineziológust kértem meg, hogy mutasson olyan technikákat, amikkel hatékonyan csökkenthetjük a feszültségünket, előtte jöjjön pár tipp arra a pillanatra, amikor épp viharként tombolsz. Hátha segít.

  • Számolj el tízig!
  • Vegyél ötször mély levegőt! Orrodon be, szádon ki.
  • Emlékezz egy szép nyaralásra!
  • Gondolj arra, hogy ezt a pár percet kell kibírnod, és utána lazíthatsz.
  • Menekülj el, mint Charlotte a Szex és New York filmben, a kamrába, és sírd ki magad!

meditáció, nyugalom, stresszhelyzet

Ezután elkezdhetjük a napunkat, kisgyermekneveléssel vagy munkával folytatva. Egy biztos: napközben is számos stressz érhet bennünket, bármelyik elfoglaltságot is űzzük, pláne, ha home office-ra kényszerültünk, és mellette a gyerekek is otthon vannak.

Vannak olyan technikák, amik segítenek a stresszoldásban

Bakó Évi kineziológus több mint húsz éve ismerte meg ezt a technikát. „A mai napig lelkesít, ahogy az oldás közben kibontakoznak a múlt és a jelen összefüggései, és lehetőséget kapunk arra, hogy úgy formáljuk a jövőnket, ahogy igazán szeretnénk” – vallja Évi.

Bakó Évi, kineziológus, stresszhelyzet

Bakó Évi kineziológus

A kineziológiával többféle elakadást is lehet oldani, amik kialakulhatnak aktuális élethelyzetből, munkahelyi légkörtől, családi vagy baráti kapcsolatokból. Az izmokkal és testmozgással foglalkozó tudományág célja a jelenbeli és múltbeli érzelmi blokkok feloldása.

„Ez egy alternatív, holisztikus jellegű, képesség- és személyiségfejlesztő önismereti módszer, amelynek célja a tudatosság fejlesztése és a kiegyensúlyozott energiaáramlás útjában álló akadályok feloldása izomtesztelés és meghatározott korrekciós gyakorlatok segítségével. Az energetikai akadályok elhárításával beindul a test öngyógyító mechanizmusa. Egy módszer arra, hogy megszabaduljunk a stressztől, és kezünkbe vegyük életünk irányítását.”

home office, otthon, gyerekek, stresszhelyzet

Délutáni műszak

Amikor vége a munkának, jön a délutáni műszak, ami a gyerekek lefektetésével ér véget. Ekkor már előfordul, hogy a fenti hat, felsorolásban szereplő jó tanácsot többször is lefuttattuk magunkban, és mégsem érkezett el a megváltó nyugalom. Ezzel ellentétben olyan idegállapotba kerülünk, hogy már minden mindegy alapon tépjük fel a hűtőt, és az első elénk kerülő ételt vagy italt vesszük a kezünkbe. Ilyenkor én személy szerint úgy érzem magam, mint a Pac-Manben az „e” betű, ami mindent befal, ami az útjába kerül.

PacMan

Természetesen ezek csak átmenetileg adnak megoldást, és egészségünkre is károsan hathatnak, ha rendszeressé válnak.

Hosszú távú feszültségoldó módszereket mutatunk

„Minden stresszoldás alapja, hogy szakítsunk időt magunkra. Próbáljuk megfejteni és megérteni, hogy miért vagyunk idegesek. Az is lehet, hogy egy olyan egyszerű változtatás, mint például a megfelelő vízbevitel vagy a helyes és rendszeres táplálkozás is segíthet” – állítja Évi.

1. Homlok-tarkó kéztartás

„Gondoljunk csak bele, hogy amikor gondunk van, vagy fáradtak vagyunk, sokszor automatikusan is megérintjük a fejünket. Ez egy természetes reakció, amit tudatosan is használhatunk, amikor szükségét érezzük. A homlok-tarkó tartás egy megnyugtató, központosító gyakorlat. Hatalmas ereje van. Nemcsak az oldás során működik csodálatosan, de a hétköznapokban is alkalmas arra, hogy gyorsan és hatékonyan oldjuk a stresszt. Elvégzése igen egyszerű. Egyik tenyerünkkel finoman érintsük meg a homlokunkat, másik tenyerünket pedig tegyük a tarkónkra. Addig maradjunk ebben a testhelyzetben, amíg jólesik, és amíg lazának és nyugodtnak nem érezzük magunkat.”

Homlok-tarkó kéztartás

2. Feszültségoldó légzéstechnika: Cook-csomó

„Ha izgatottak vagy szomorúak, szétszórtak vagy mérgesek vagyunk, megcsinálhatjuk a Cook-csomót is. Ez szintén egy bármikor alkalmazható stresszoldó praktika. Ha végigcsináljuk a két lépésből álló gyakorlatot, lenyugszunk, és képesek leszünk újra tisztán látni. Én magam is alkalmazom, ha zaklatottabb vagyok valami miatt” – mondja Évi. „Remekül működik.”

„1. lépés: Állva keresztbe tesszük a lábainkat. Ezután kinyújtott kezeinket is keresztbe fonjuk, figyelve arra, hogy az a karunk legyen elöl, amelyik lábunk is elöl van. Összekulcsoljuk az ujjainkat, és befelé fordítva a mellkasunkra tesszük. Ezután egy percig – vagy ameddig szükségesnek érezzük – mélyeket lélegzünk úgy, hogy belégzéskor az orrunkon át vesszük a levegőt, miközben nyelvünk a szájpadlásunkon van, kilégzéskor pedig a szájon keresztül kifújjuk a levegőt, a nyelvet a fogunk mögé visszahelyezve.”

„2. lépés: Kicsomózzuk magunkat, vállszélességű terpeszbe állunk, ujjaink hegyét pedig összeérintjük. A légzést folytatjuk további egy percig – vagy amíg szükségesnek érezzük – a fent leírtak szerint.”

Végezetül ne felejtsük el, hogy – ahogy Bartos Erika Anna, Peti és Gergő meséjében a nagyi megmondta:

„Hidd el, nagyon hamar elröpülnek a nehéz hónapok!”

Még ha most ez oly távolinak is tűnik, de bízzunk benne, hogy így lesz. Addig is nyugodjunk meg.

 

Képek: Wow Photography, Sass Judit

 

 

Üdv

Jelenleg 7 ember olvassa a cikkeinket veled együtt.

Hirdetés

Közösség

Örökbe Fogadok Egy Ovit

A HŐSANYA rovat jószolgálati tevékenységével most Te is lehetsz egy halmozottan hátrányos helyzetű (HHH) óvoda örökbefogadója. Tudj meg többet erről a kezdeményezésről!

Tovább »

Partnereink

szövegírót keresek

örökbe fogadok egy ovit

Hirdetés