web analytics

Válassza az Oldal lehetőséget

„Szívügyem lett az egészséges táplálkozás”

„Szívügyem lett az egészséges táplálkozás”

Aranyos-Gergely Kinga a Vegissima márka megálmodója. Családi életét érintő problémára kereste a megoldást, amely végül a hivatása lett.

A vállalkozás kezdete

Aranyos-Gergely Kinga eredetileg közgazdász, közel 10 évig a szakmájában dolgozott, de a férje Crohn-betegsége új utakra terelte. „A Chron-betegség egy nagyon súlyos, a nyugati orvostudomány szerint gyógyíthatatlannak minősített bélgyulladásos állapot. Sokat kellett kutatnunk és kísérleteznünk, mire megfejtettük, hogy megfelelő táplálkozással hogyan lehet kezelni. Életmentő műtétek sorozata után sem igazán tudtak mit mondani az orvosok a férjem táplálkozásával kapcsolatban, holott egy emésztőrendszeri betegség esetében viszonylag egyértelmű, hogy ez kulcskérdés. Szívügyem lett, hogy megfejtsük, mivel segíthetünk neki. Folyamatosan kutattam a témában, és autodidakta módon tanultam, míg végül úgy döntöttem a második gyermekünk megszületése után, hogy átképzem magam, és elkezdek komolyabban foglalkozni a táplálkozással. Szenvedélyemmé vált az egészséges étkezés és életmód, ebből pedig hamarosan hivatás, valamint egy működő vállalkozás lett.”

A kutatómunka eredményeként a növényi alapú táplálkozás felé fordult Kinga. A gyerekek nincsenek letiltva az állati eredetű ételekről, de természetesen az ő életükre is nagy hatással volt ez a váltás. „Azt éreztem, hogy másokkal is meg kell osztanom a tudásomat és a pozitív tapasztalatainkat. Hogyan éljünk egészségesen, mivel táplálkozzunk? Hogyan tudjuk preventív módon elkerülni a betegségek kialakulását, vagy akár visszafordítani azokat? Így indult a pályaváltásom. Eldöntöttem, hogy elvégzem egy brit intézet vegán táplálkozási szakértői képzését, és hivatásszerűen csinálom azt, ami már sok-sok kedves kliensemnek segített. Büszke vagyok rá, hogy szépen fejlődő vállalkozásommal javítani tudok az emberek életminőségén.”

Aranyos-Gergely Kinga, Család, Egészséges ételek, Vegissima

Egyre több betegségről tudunk

Magyarországon is egyre inkább teret nyernek a különböző megbetegedésekről szóló cikkek, ráadásul sok fiatalt is érintenek a problémák, amelyek mögött gyakran a helytelen táplálkozás áll. „Sokat tanultam korunk népbetegségeiről (magas vérnyomás, szív- és érrendszeri problémák, cukorbetegség, elhízás, emésztési problémák, reflux stb.), és folyamatosan is keresnek meg kliensek ezekkel kapcsolatban. Gyakran már néhány hétnyi életmódváltás után fantasztikus eredményeket, sőt akár tünetmentességet tapasztaltunk, így felbátorodtam, hogy amit elméletben tanultam, az a gyakorlatban is működik. Ez hozta meg a szakmai önbizalmamat, hogy amit képviselek, az tényleg természetes gyógyírként szolgálhat több egészségügyi probléma esetén is.”

Kinga onnantól kezdve komolyabban kezdte építeni a kommunikációs csatornáit. Szép organikus növekedés volt tapasztalható a Facebook-oldalalán, ez a tendencia pedig még mindig felfelé ível.

„Létrehoztam egy ötnapos díjmentes kurzust, hogy ki tudják próbálni az emberek a növényi alapú táplálkozást nagyobb elköteleződés nélkül. A legutóbbi ilyen tanfolyamra majdnem 200-an jelentkeztek. Nemcsak egészségügyi, de ökológiai szempontból is fontos ez a téma. Nyugat-Európában vagy az USA-ban sok mindenben előrébb járnak, mint mi. Az emberek egyre fogékonyabbak az egészséges táplálkozásra és az ökotudatosságra.”

Aztán jött a koronavírus-járvány

„Épp beindulni látszottak az előadások, workshopok, élményvacsorák, még borászokkal is kialakítottam szorosabb együttműködéseket, mert alkalmanként borkóstolókra is készítettem vegán ételeket. A Covid előtt már céges rendezvényekben is gondolkodtam, majd hirtelen minden tervem derékba tört. Tavasszal azonnal egy nagyobb mínuszt kellett elkönyvelnem a meg nem valósult események miatt. Nagy érvágást jelentett ez az éppen felfelé ívelő vállalkozásom számára, úgyhogy eléggé magam alatt voltam. Aztán rájöttem: vagy az van, hogy sajnálom magam, és nekikeseredek, vagy stratégiát váltok, és elkezdek az online térre fókuszálni. Ennek a helyzetnek volt köszönhető végül, hogy az addig halogatott weboldalamat felépítettük év végére.”

„Rengeteg befektetett munkával és anyagi ráfordítással elkészült a Vegissima weboldala, amely elég komplex IT-hátteret igényelt a szolgáltatásaim digitalizálása miatt. Ezzel párhuzamosan persze két gyerekkel voltam otthon a koronavírus-járvány miatt, sőt költöztünk is, úgyhogy rettenetesen nehéz volt, többször voltak mélypontjaim, és sokszor elegem volt mindenből.”

Végül mégis megérte, mert novemberre elkészült a honlap, és akkor már Kinga is nyugodtabb lett: látta, hogy nagy az érdeklődés, és van jövője a vállalkozásának az interneten is. Így a sok fáradozás után sikerként tekint a váltásra.

Aranyos-Gergely Kinga, Vegissima, Egészséges ételek, Egészség

Online-ra áttérés

„Most már az összes tanfolyamom kikerült az online térbe, és azon gondolkodom, hogy akár a főzéseimet is újraértelmezem online. Tervben van, hogy hétköznapi bejelentkezéseket készítek a saját konyhámból. Finom és tartalmas vegán ételek elkészítését szeretném majd bemutatni úgy, hogy akár élőben is be tudjanak csatlakozni az érdeklődők.” További e-bookokat is tervezek, amelyek például szezonális receptekkel segítik az ügyfeleket, illetve a másik téma, ami népszerű, a gyermekbarát vegán receptek, hogy hogyan tudják a szülők megszerettetni a zöldségeket-gyümölcsöket a gyerekekkel.”

Szóval ötletekből van bőven, talán egyedül a személyes kapcsolatok hiányoznak Kingának, de már tudja, hogy a jövőben is az internetes közegre fog építeni inkább.

A következő lépések

„Azt látom, hogy alapvetően át kellett formálnunk a gondolkodásmódunkat a Covid miatt. A vállalkozásom erősebb pillére marad az online, hiszen erre egyértelműen biztosabban tudok támaszkodni. Nagyon szeretem a személyességet, de szerintem 2/3 marad az online térben való munka akkor is, ha a koronavírus-járvány miatti korlátozások megszűnnek. A személyességnek, az együtt főzésnek varázsa van, ezért azt semmiképpen sem hagynám ki teljesen.”

Most a csapatépítés időszakát éli – Kinga állandósítani szeretne maga mellett még néhány embert, akik be tudnak segíteni a cég felfejlesztésébe. „A Vegissima már túlnőtt rajtam. Van egy remek kolléganőm, aki Amerikából támogatja a munkámat, illetve profi külsősök – fotós, videós, grafikus, IT-szakember stb. –, akik sokat hozzátettek már az arculathoz, a minőségi anyagokhoz, de a helyzet megkívánja a további bővülést. Első körben a magyar piacon vagyunk jelen, de nemzetközi téren szintén terjeszkedni szeretnénk. Beszélek japánul, és belátható időn belül angolul és japánul is szeretnénk üzemeltetni a honlapot. Az angol nyelvű piacon azért nagyobb a verseny, így inkább a japán közönségben látok fantáziát.”

Üdv

Jelenleg 7 ember olvassa a cikkeinket veled együtt.

Közösség

Örökbe Fogadok Egy Ovit

A HŐSANYA rovat jószolgálati tevékenységével most Te is lehetsz egy halmozottan hátrányos helyzetű (HHH) óvoda örökbefogadója. Tudj meg többet erről a kezdeményezésről!

Tovább »

Partnereink

szövegírót keresek

örökbe fogadok egy ovit