web analytics

Válassza az Oldal lehetőséget

Ha futsz, fuss jól!

– egy olimpikon elárulja a titkot

Ha futsz, fuss jól!  <br><p class='alcim'> – egy olimpikon elárulja a titkot</p>

Futni mindenki tud – halljuk gyakran. De jól futni is? Ha ezt a mozgásformát választod sportodként, nem árt megismerned néhány aranyszabályt. Rakonczai Beáta olimpikon hasznos tanácsai most abban segítenek, hol, milyen terepen és hogyan kezdj bele.

Valószínűleg mindenkinek megvan a kedvenc sportja, az, ami után igazán azt érzi, hogy hú, na, most sokat tettem az egészségemért, a testemért. Ez nekem a futás. Szoktam mondani, hogy futni jóformán bárhol lehet, csak egy jó futócipő kell hozzá. A futás az egész testet megmozgatja, fitten tartja, sőt ha még kitartóak is vagyunk, akkor szép, definiált lábat is tud formálni.

Úszás és bringa

Jogosan lehet mondani, hogy elfogult vagyok a futással, mégis azt tanácsolom, hogy ha azelőtt nem igazán futottál, vagy a szülés után még sok súlyfelesleged maradt, akkor ne ezzel kezdd el a sportolást! Biciklizéssel, úszással is tudsz a keringésedre hatni, és ezekkel jobban is kíméled az ízületeidet.

Kulcsszavak: futás, sport, bemelegítés, futócipő, mozgás, jól futni

Kép: Pexels

Ha futsz, akkor így tedd!

Sokszor hallottad te is, hogy ne fuss betonon, inkább erdőben, mert megfájdul a lábad? Én magam is sokkal jobban szeretek a természetben futni, de nem azért, mert a beton ördögtől való lenne. A titok a jól megválasztott futócipőben rejlik, amelyből másfajta kell terepre, és más betonra.

Jó tudni: a sérülések nem a betonon futásból adódnak. A sérüléseknek akkor nagyobb az esélye, ha valaki hirtelen vág bele a futásba, nincs megfelelően felépítve az edzés, elmarad a gimnasztika és a nyújtás.

Kulcsszavak: futás, sport, bemelegítés, futócipő, mozgás, jól futni

Kép: Pexels

Fontos a bemelegítés

Futás előtt végezzünk bemelegítést – ez nem hosszú idő, csupán annyi a lényeg, hogy minden izomcsoportot megmozgassunk. Futás után viszont erre valóban hosszabb időt kell szánnunk, sőt ekkor többször is vissza kell térni egy-egy izomcsoportra. Ha ezek a nyújtások elmaradnak, nagyobb eséllyel sérülhetünk le.

Kulcsszavak: futás, sport, bemelegítés, futócipő, mozgás, jól futni

Kép: Pexels

Gyakorlati tanács

Ha orvosilag minden rendben van, akkor tényleg jó, ha elkezdünk sportolni, de csakis lépésről lépésre. Hallgassunk a testünk visszajelzéseire! Átlagban heti három alkalmat javasolnék, de természetesen ettől lehet többször is, és ha úgy adódik, kevesebbszer is futni.

 

 

Üdv

Jelenleg 7 ember olvassa a cikkeinket veled együtt.

Közösség

Örökbe Fogadok Egy Ovit

A HŐSANYA rovat jószolgálati tevékenységével most Te is lehetsz egy halmozottan hátrányos helyzetű (HHH) óvoda örökbefogadója. Tudj meg többet erről a kezdeményezésről!

Tovább »

Partnereink

szövegírót keresek

örökbe fogadok egy ovit