web analytics
2023, 29 november, szerda
Nincs találat
Összes találat
Anyamagazin
  • RosszAnya
  • Anyakurtizán
  • AnyaSzolga
  • DoktorAnya
  • Anyatest
  • Anyavállalat
  • ZöldAnya
  • HősAnya
  • AnyaMenü
  • KultAnya
  • RosszAnya
  • Anyakurtizán
  • AnyaSzolga
  • DoktorAnya
  • Anyatest
  • Anyavállalat
  • ZöldAnya
  • HősAnya
  • AnyaMenü
  • KultAnya
Anyamagazin

Emlékszel még, hogy játszottál gyerekkorodban? Időutazás indul!

ANYA magazin Írta ANYA magazin
2023.04.02.
in AnyaSzolga
Olvasási idő: 7 perc
Emlékszel még, hogy játszottál gyerekkorodban? Időutazás indul!

Emlékszel még, hogy játszottál gyerekkorodban? Időutazás indul!

Megosztás Facebookon
1 121

Retró és klasszikus játékgyűjteményünkben megtalálod azokat a játékokat, amelyeket gyermekként te magad is szívesen játszottál? Itt az idő, hogy felébreszd a benned szunnyadó gyermeket, és megmutasd a csemetédnek a feledésbe merült kedvenceidet, amelyekkel még rég a kispajtásaiddal játszottál. Felkészültél? Akkor mutatjuk is.

Emlékezz! Volt egyszer egy kisgyerek. Egy kisgyerek, aki szeretett játszani. Amolyan kis örökmozgó, cserfes, kreatív. Kócos haj, csibész mosoly, végtelen energia, és végtelen játékötlet a tarsolyában. Bárhol, bármivel képes volt játszani. A bújócska izgalmának feszült pillanatai, az ugróiskola, vagy ahogy felénk mondták: „Jössz ickázni?”

A kacsázás a haverokkal felidéz egy kellemes érzést. Egy emléket. Ha meglátok egy ugróiskolát, amelyet gyerekek festettek fel az aszfaltra, az első, hogy keresek egy követ – akárhol vagyok, akárki lát –, és végigugrálok rajta. A játékban az a jó, hogy nem számít, hány éves vagy, nem számít, mi a végzettséged, nem számít, honnan jössz. A játék segít, hogy a mindennapok szórakoztatóbbak legyenek. Csupán egy kis képzelőerőre és egy kis motivációra van szükség. A motivációt adjuk, a többi rajtad múlik!

Ugróiskola

Hol: szabadban
Kellékek: lapos kavics, kréta, egyensúly, jókedv

Játékszabály: a mezőket felrajzoljátok az ábra alapján a földre. Aki kezdi, beledobja a kavicsát az első mezőbe. Fél lábon odaugrik, és felveszi. Visszaugrál, majd így juttatja el a kavicsot a mezőből vissza a kiindulási pontra. Amikor megérkezik a mezőbe, és felveszi a követ, leteheti mindkét lábát egy kicsit pihenni, majd a kiindulási ponthoz visszaindul. Aki hibát követ el, félbeszakítja a menetet, és a következő játékos jön. Győztest akkor hirdethetünk, ha valamelyik játékos minden mezőből visszajuttatta a kavicsot a startvonalra.

Lehetséges hibázások: a kavicsot rossz mezőbe dobja; rálép a vonalra; leteszi a lábát; a kavicsot a vonalra dobja

retró játékok, gyerekkori játékok, gyermekkor, szabadtéri játékok, hulahopp
Kép: Pexels/Onur Yumlu

Szoborjáték

Hol: zárt helyen vagy szabadban
Kellékek: kréta (nem kötelező), jókedv (kötelező)

Játékszabály: a gyerekek a számoló mögött állnak, és megpróbálnak úgy előrejutni, hogy a számoló ne kapja őket mozgáson.
A gyerekek kiszámolják, hogy ki legyen a számoló, aki arccal a fal felé fordulva megáll. A többiek kb. 8 méterrel hátrébb egy sorba állnak. (Legcélszerűbb felrajzolni egy vonalat, így elkerülhetők a viták.)

A számoló azt kiáltja: „Aki mozog, most elkapom! 1, 2, 3, 4, ki az, aki mozog még?”, és gyorsan megfordul.

A többiek, akik próbáltak minél közelebb kerülni a célhoz, szoborrá változnak. Aki megmozdul, azt visszaküldi a számoló a starthoz. Az nyeri a játékot, akinek sikerül először a célba, vagyis a falhoz érnie, és megérinti a falat, még mielőtt kőbálvánnyá változna. Ő lesz a következő számoló.

Kakasviadal

Hol: szabadban
Kellékek: jókedv, ugrálás, vidámság

Játékszabály: a tyúkólban elszabadultak az indulatok. A kakasok harcba szállnak egymással, hogy összemérjék erejüket.

Párosával szemben állnak a gyerekek egymással fél lábon, és a mellük előtt összekulcsolják a karjukat. Amelyik gyereknek sikerül a másikat kibillentenie az egyensúlyából, az nyeri a párbajt. Amit használhatnak a viadalban: könyök, váll. Aki a harcban lábbal és karral is próbálkozik, kiesik a játékból. Azok a kis harcos japán tyúkok, akik lökdösődnek játék közben, vagy a többieket taszigálják, szintén búcsút inthetnek a tyúkólnak.

A győztesek új párokat alkotnak addig, amíg egy győztes marad.

Süsü, a sárkány

Hol: szabadban
Kellékek: sok gyerek, harapós kedv

Játékszabály: a játszótársak sorba állnak, és megfogják egymás csípőjét, hosszú sárkánytestet imitálva. A fej elindul, és a teste megy utána. Próbál beleharapni a saját farkába (megfogni azt), azonban sok kitérővel és félreugrással mindig megpróbál a fej elől kitérni az utolsó láncszem, a sárkány farkának vége. Játék közben nem engedhetik el egymást a gyerekek. Ha mégis megtörténik, a játék kezdődik elölről. Ha sikerül beleharapni a sárkánynak a saját farkába, akkor aki addig elöl állt (a fej), a sárkány farkához megy, és beáll a végére. A játéknak akkor van vége, ha minden gyerek volt egyszer fej és farok. Addig lehet játszani, míg ki nem fáradnak, vagy meg nem unják.

retró játékok, gyerekkori játékok, gyermekkor, szabadtéri játékok, hulahoppAdj, király, katonát!

Hol: szabadban
Kellékek: katonák, erős kezek, energiabomba gyerkőcök

Játékszabály: két csapatot alakítunk. Kiválasztunk két királyt, akik név szerint szólítanak, hogy ki melyik táborba kerüljön. Ezután akik egy csapatba kerülnek, megfogják egymás kezét, és a másik csoporttal szembeállnak, minimum két-három méter távolságra (minél több hely van, annál jobb).

Kezdetét veszi a játék:

„Adj, király, katonát!” – kiabálja az egyik csoport a másiknak.

„Nem adunk!” – felesel a másik csoport.

„Akkor szakítunk!” – ellenkezik a kezdeményező csoport.

„Szakíts, ha bírsz!” – perlekednek egymással.

A védekező csapat eldönti, hogy ki legyen a támadó katona a másik táborból. A csapatból kiválasztott gyerek nekifut, és megpróbálja átszakítani a láncot. Ha sikerül neki, választhat, hogy melyik katonát viszi át a saját csapatába. Amennyiben a kézszorítás olyan erős, hogy nem tudja átszakítani, akkor beáll a másik király csapatába. Ezután a védekező csapat követel magának katonát, fordulnak a szerepek.

A játék addig folytatódik, amíg az egyik csapatban már csak egy katona marad.

Kelj fel, Jancsi, hány óra?

Hol: szabadban
Kellékek: kreativitás, számolás, ugrálás, mókázás

Játékszabály: a gyerekek egy vonal mögött sorba állnak. A játékvezető három-négy méterre tőlük háttal megáll, majd elkezdi a játékot:

– Kelj fel, Jancsi!

– Hány órára?

– Öt bolhaugrásra.

A vezető bármilyen számot mondhat egytől tízig, majd megnevezi a mozdulatformát is, és ugyancsak háttal állva annyit számol hangosan, ahány mozdulatot kért. A számolás befejeztével hirtelen hátrafordul, és akit még mozogni lát, azt visszaküldi a kiindulási pontra. Amíg a vezető háttal áll, addig a játékosok annyi és olyan mozdulattal haladnak előre, amennyit és amilyet a játékvezető megjelölt. A játékosok feladata előrehaladni. Aki a leghamarabb megérinti a vezető vállát, az lesz a győztes és az új játékvezető.

Hulahopp

Hol: zárt helyen vagy szabadban
Kellékek: hulahoppkarika, kitartás

Játékszabály: a karikát tedd a derekadra, majd lökd meg a kezeddel, miközben a csípődet mozgatni kezded az óramutató járásával megegyező vagy ellentétes irányban. A csípő mozgatásával a karikát meg tudod tartani.

retró játékok, gyerekkori játékok, gyermekkor, szabadtéri játékok, hulahopp
Kép: Canva

Kapd el, ha tudod!

Hol: szabadban
Kellékek: labda

Játékszabály: ügyességi játék, amelyet minimum ketten játszanak. Minél többen vagytok, annál izgalmasabb a játék. A labdát körbedobáljátok egymásnak. Ha többen játsszátok, nincs sorrend, mindenki annak dobja, akinek szeretné. Aki nem kapja el a labdát, „bünti” jár neki, amíg ismét nem kapja el. Pl. fél lábon áll, guggol, lefekszik stb. A nehézségi fok úgy nő, ahányszor nem kapja el a labdát egymás után.

Borítófotó: Pexels / Karolina Grabowska

Ezt olvastad már?

5 tavaszi kézműves ötlet tojástartóból

 

Kapcsolódó Cikkek

A mesék megoldási mintákat mutathatnak, avagy minden élethelyzetnek meg van a mesebeli párja
AnyaSzolga

A mesék megoldási mintákat mutathatnak, avagy minden élethelyzetnek megvan a mesebeli párja

Írta Birovits Zsuzsanna
2023.11.28.
Varázslatos Advent: Kreatív Otthoni Kalendáriumok Anyukáknak - További Ötletekkel
AnyaSzolga

Varázslatos advent: kreatív otthoni kalendáriumok anyukáknak – további ötletekkel

Írta ANYA magazin
2023.11.27.
Ne engedd, hogy mások mondják meg, milyennek kell lenned anyaként!
AnyaSzolga

Ne engedd, hogy mások mondják meg, milyennek kell lenned anyaként!

Írta ANYA magazin
2023.11.26.
Továbbiak

Üdv

Jelenleg 7 ember olvassa a cikkeinket veled együtt.

Szerzőink

Kattints ide, és ismerd meg rendszeresen publikáló szerzőinket...

Cikkértesítő - kérd te is!

Témáink

  • RosszAnya
  • Anyakurtizán
  • AnyaSzolga
  • DoktorAnya
  • Anyatest
  • Anyavállalat
  • ZöldAnya
  • HősAnya
  • AnyaMenü
  • KultAnya

Keress rá

Nincs találat
Összes találat

Hallgasd az AnyaMagazint a Spotify-on is!

Spotify podcast Kattints a Podcast hallgatásához!

Sorozatunk

Ki fog engem szeretni, ha a gyerekek megnőnek?
Család a dombon

Ki fog engem szeretni, ha a gyerekek megnőnek?

2022.11.20.
Soha nem lesz már kisbabám?
Család a dombon

Soha nem lesz már kisbabám?

2022.11.12.
A nagy döntés
Család a dombon

A nagy döntés

2022.11.07.

Közösség

Anyamagazin

Örökbe Fogadok Egy Ovit

A HŐSANYA rovat jószolgálati tevékenységével most Te is lehetsz egy halmozottan hátrányos helyzetű (HHH) óvoda örökbefogadója. Tudj meg többet erről a kezdeményezésről!

Tovább »

Hirdetés

Partnereink

szövegírót keresek

örökbe fogadok egy ovit

ANYAmagazin

Kiadó: Anyamédia kft.
(székhely: 1136 Budapest, Hegedűs Gyula u. 40., ASZ: 32026209-2-41)
Kiadásért felelős személy: Barát Hella
Email: hello@anyamagazin.hu
Telefon: +36 1 501 3463
Hirdetés: +36 30 489 1212

  • Adatvédelmi tájékoztató
  • Hirdetési lehetőségek

ANYAmagazin © 2022

Nincs találat
Összes találat
  • AnyaSzolga
  • RosszAnya
  • Anyatest
  • HősAnya
  • DoktorAnya
  • KultAnya
  • Anyavállalat
  • ZöldAnya
  • Anyakurtizán
  • AnyaMenü

ANYAmagazin © 2022